רמ"ט חיל האוויר: "האירוע נגמר, לא נחזור למצב הזה"

קובי פינקלר 1 Comment on רמ"ט חיל האוויר: "האירוע נגמר, לא נחזור למצב הזה"

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל עומר טישלר בשיחה עם כלי התקשורת: "אנחנו תוקפים ברצועת עזה במימדים שלא היו. האויב פשט על אוכלוסיה אזרחית. זה אירוע שהוא נגמר. לזה אנחנו לא חוזרים. אנחנו פועלים באופן מדויק ומקצועי אבל לא כירורגי. מאות אנשים שעובדים מסביב לשעון, מבחינתי אין הבדל בין יום ללילה. אנחנו ממוקדים בעזה. אנחנו פרוסים גם חזק בצפון ומעבים כוחות גם בצפון. צה"ל יודע לפעול רב זירתי, ככל שיידרש"

צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישראל במלחמה: ראש מטה חיל האוויר, תא"ל עומר טישלר שוחח היום (רביעי) עם הכתבים הצבאיים. "אנחנו בתוך מלחמה קשה, מה שקרה בשבת בבוקר זה אירוע קשה ובלתי נסבל, לא אנושי", פתח טישלר. "זה אויב מתועב שיוצא מאוכלוסייה אזרחית ורוצח אוכלוסייה אזרחית. האירוע הזה בסיום המלחמה יתוחקר, אנחנו כצבא אחראים על זה, אני אחראי. אני אדם פשוט, אנחנו אחראים כאן עכשיו ואנחנו פועלים לשנות את המצב מהיסוד. צריך להתרכז במה יהיה. אנחנו לא בסבב, זה מלחמה".

בנושא התקיפות: "אנחנו תוקפים ברצועת עזה במימדים שלא היו, כי האירוע שיש פה הוא אירוע שלא היה. יש פה אויב שיורה רקטות, פושט על אוכלוסיה אזרחית. זה אירוע שהוא נגמר. לזה אנחנו לא חוזרים.

"אנחנו פועלים כמכונה שיטתית יחד, ים, יבשה, אוויר. זה מתחיל במודיעין, יש מפעלי תכנון של מאות אנשים, מילואים, סדירים. משם זה עובר לטייסות. כל הטייסות, מסק"ר, כטמ"מ, עובדים ברצף רחב מאוד. מסכלים בכירים, תוקפים חדרי מלחמה, צייד של פעילים מחוץ לבתים ופעילים בתוך מבנים. אנחנו פועלים בתוך מוקדי טרור רחבים לפי מוקדי טרור ותוקפים בצורה מאוד אגרסיבית.

video
play-sharp-fill

"אנחנו לא פועלים כמו הצד השני, אנחנו לא תוקפים אוכלוסיה אזרחית, מאחורי כל תקיפה יש מטרה. אנחנו פועלים באופן מדויק ומקצועי אבל לא כירורגי. אני לא מתעסק בבודדים, עשרות וגם לא במאות. אנחנו מדברים על אלפי חימושים. מאחורי כל מטרה כזאת יש מהות. דמיינו במטה המבצעי, מאות אנשי מילואים, סדירים יחד, ירוק, לבן, כחול. מטוסים מקבלים מטרות. דמיינו את שמי עזה מהנקודה הנמוכה עד הכי גבוהה. מטוסי איסוף, תקיפה, כטמ" ומסק"ר. כל אחד שעובר מעזה לישראל, נתקף.

"יש מאות אנשים שעובדים מסביב לשעון, מבחינתי אין הבדל בין יום ללילה. מגיעים למטוסים, מקבלים את המטרות מחכים להם החימושים. ככה נראית מלחמה, לא סבב. זה לעולם התקיפה.

"לי חשוב מאוד סבלנות. אני מסתכל קדימה, המכונה הזאת תעבוד, תתקוף ותשמיד. ככה פועלים אם רוצים לעקור את אותם מרכזי טרור ושהאירוע שחמאס פועל מתוך מקומות אזרחיים, זה מבחינתי לא חוזר. חשוב לי לומר,  זה לא רק מערך תוקף. יש מערך אוסף, הטסת כוחות לדרום ולצפון, הטסת פצועים, מערך הובלה שמביא את אנשינו תוך כדי ממדינות אחרות. נחת כאן מטוס חימושים מארצות הברית. מערך הבקרה שמהווה את החיבור בין המטה מבצעי לכוחות הלוחמים בשטח
כל עולם הסיוע הקרוב לכוחות הלוחמים. אין מגבלת אנרגיה מבחינתי, נהיה כאן כמה שצריך, יום לילה, עובד.

בנושא ההגנה: "צה"ל פעל מול מאות מחבלי חמאס בשטחינו ועכשיו אנחנו מייצרים קו הגנה קרקעי, אוויר ויבשה. לגבי עולם ההגנה האקטיבי והאווירי. אני אומר, אין כאן הרמטיות, זה מלחמה. אנחנו מיירטים באלפים, זה משולב עם התנהגות מאוד אחראית של הציבור שנשמע ומקשיב להנחיות צה"ל.

"בהיבט הרב זירתי, אנחנו ממוקדים בעזה. אנחנו פרוסים גם חזק בצפון ומעבים כוחות גם בצפון. צה"ל יודע לפעול רב זירתי, ככל שיידרש. יחד עם השותפים האמריקאים, כולנו שמענו את הנשיא. אתם רואים איך נחתו כאן חימושים, זה מייצר אורך לחימה ומשך לחימה וזה ימשיך.

"זה אירוע בלתי נסבל, אנחנו כצבא היינו צריכים למנוע את זה ולא מנענו את זה. מהרגע שזה קרה והובן שזה קורה, כל הכוננויות של חיל האוויר זינקו. ממריא מסק"ר מהצפון והדרום, הם מגיעים לתא שטח בשטחינו, של מאות מחבלים עם אוכלוסיה אזרחית מעורבבת . הם רואים בכוונת עשרות רבות של אנשים. מתקבלות החלטות קשות. מסק"ר תוקף, כל פלטפורמה כזאת שמגיעה הורגת עשרות מחבלים. כלים נוספים של חיל האוויר תוקפים עשרות מחבלים, ביחד זה מסתכם למאות.

"באותם שעות הראשונות, הטסנו כוחות שהגיעו לתוך מרחב לחימה פעיל. לוחמים פורקים ממסוקים והולכים לקרבות פנים מול פנים. כל מה שהיה בחה"א זינק לשמיים. כולם רצו לטייסות, חדרי הבקר, מערך ההגנה האווירית וכל המערכים של חה"א. כל האנרגיה של אנשי החיל מופנת להשמדה של האויב.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה לא יחזור לעצמו האירוע הזה חחחחחחח הצחקת אותי יהיה יותר גרוע בפעם הבאה בוא תשמע מה שאני אומרת לך אם לא תחסלו ויישרו את עזה לגמרי שכללללללל העולם יראה את זה אז ישארו ניצנים מחבלים דגנים שיהיו יותר גרועים.ואני שגרה באשקלון מפחדת כי אם נכנסו לשדרות יכולים גם להכנס לכאן.הם נמצאים בכל מקום ויכולים לעשות מה שרוצים.ישראל מקבלת באהבה גם את באוייב …………הוא חי בתוכנו אתנו בכל מקום אין לאן לברוח.אנחנו מפחדים כן